Declareasy maakt je declaratieproces eenvoudig door te werken met slechts een klein aantal stappen en schermen. Hoe dit werkt kun je hieronder teruglezen.

Instellingen

Starten met Declareasy doe je door onder instellingen de algemene gegevens in te vullen die je nodig hebt om te kunnen declareren, zoals het AGB nummer, het nummer van je systeemcertificaat en BTW nummer.

Gemeenten

Vervolgens vul je de contracten in die je hebt afgesloten met verschillende Gemeenten. Per Gemeente leg je de productcodes en afgesproken tarieven vast en geef je aan op welke manier er gedeclareerd moet worden.

Cliëntgegevens

Wanneer je alle basisgegevens hebt ingevuld kun je de gegevens van je cliënten in gaan vullen. Dit kun je handmatig doen, maar wanneer je een toewijzingsbericht (301 bericht) inleest wordt dit voor een groot deel automatisch gevuld.

Zorgtrajecten

Het berichtenverkeer met de Gemeente regel je vanuit de zorgtrajecten. Hier verwerk je de toewijzingen en verstuur je start en stop berichten aan de Gemeente. Ook vind je hier alle gegevens over, en de status van, de indicaties. Zo houd je altijd eenvoudig overzicht op de zorg die je mag leveren.

Tijdregistratie

Geleverde zorg registreer je in de tijdregistratie. Hier heb je altijd een actueel overzicht van de lopende zorgtrajecten, zodat je altijd zeker weet dat je voor al je cliënten de geleverde zorg geregistreerd hebt. Ook kun je hier terugzien hoeveel ruimte je (over) hebt binnen de indicatie.

Declaratiescherm

Heb je alle stappen doorlopen, dan wordt de declaratie automatisch aangemaakt in het declaratiescherm. Hier verstuur je vervolgens de declaratie naar de Gemeente en vind je ook de retour berichten van de Gemeente terug. Zo houd je altijd overzicht op de voortgang van je declaraties!

Probeer het nu gratis!

Ben je nieuwsgierig geworden of Declareasy ook jouw declaratieproces veel eenvoudiger kan maken?

Je kunt Declareasy gratis proberen tot 1 december 2019. Via onderstaande link kun je Declareasy downloaden.

 

Gratis proberen